Chorwacja 6.06.2019

In Chorwacja 2019 by admin

Dziś można było pospać. Kapitan zarządził wyjście z portu o 10-tej a jedna z załóg nawet o 11-stej. Mieliśmy dość krótką trasę (18 mil) na wyspę Żut. Część załóg chciała poczuć „wiatr w żaglach”. Warunki były sprzyjające, więc trochę pożeglowaliśmy. Do portu na wyspie Żut dotarliśmy uśmiechnięci i zadowoleni. Port w zatoce osłonięty z mała plażą. Dzieciaki mogły się kąpać do woli. O 16:00 wycieczka na wzgórze, z którego roztacza się panorama na cały pas Kornat. Usypaliśmy, jak każdy odwiedzający to miejsce, swój własny kopczyk z kamieni. Pozostajemy tu na dzisiejszą noc. Jutro wracamy do macierzystego portu. Tankowanie, sprzątanie, pakowanie – to jutro, a dzisiaj jeszcze cieszymy się pięknem otaczającej nasz przyrody, czystej wody i śpiewającego w wantach wiatru. Plaża jest dostępna cały czas wiec na pewno będzie jeszcze wieczorna kąpiel.

e-Dziennik jachtowy:

Dzień 6.06.2019 /czwartek/
Godzina 8 PM
Miejsce postoju 43.46’N; 15.16’E
Siła wiatru 4-5 B
Temperatura powietrza 27 C
Temperatura wody 22 C
Przepłynięto tego dnia 18 Nm = 33 km (1Nm = 1852m)
Odwiedzone wyspy Żut
Pogoda na jutro Wiatr 2-3 B, słonecznie, stan morza 1-2.